Sociala medier

Finn fler följare, knyt kunderna närmare och stärk varumärket i kanalerna där er målgrupp finns.

De flesta organisationer finns i sociala medier, men syns ni? Här ligger ett fantastiskt tillfälle att bygga upp en egen publik som gillar er, intresserar sig för ert arbete och följer era framsteg – om ni väljer att berätta om dem.

Språng hjälper er att lägga upp strategin för innehållet som lockar nuvarande och nya följare, får dem att engagera sig och dela vidare till andra. Vi gör filmer, texter och bilder som sticker ut i flödet och visar upp det ni har som ingen annan har. Vill ni själva skapa innehållet så lär vi er hur man gör.

I en tid när de traditionella medierna krymper sin bevakning skapar vi ett eget skyltfönster där ni själva sprider era nyheter.

I kontorshuset Epic blir gamla fönsterramar, PET-flaskor och tunnelbaneväggar till nyskapande inredningsmaterial. Vi gjorde en fräck explainerfilm som visar hur avfall får nytt liv.

Cirkulära materialflöden är en av huvudnycklarna till den hållbara framtiden. Byggbranschen använder enorma mängder material och behöver tänka nytt för att återanvända gammalt. Språng gjorde ett kortkort filmformat för sociala medier där bildeffekter och dynamisk grafik visar hur Skanska tar första steget.

Ser filmen suddig ut? Klicka på kugghjulet nere till höger i filmrutan för att visa högsta kvalitet.
Sverige behöver fler experter på strålningsvetenskap för att upprätthålla viktiga samhällsfunktioner. Men studenterna har saknats. Med en pigg kampanj lockar Språng nya krafter till universiteten.

Filmkampanjen som gått på Instagram och Facebook ska få fler att utbilda sig inom strålning på Chalmers och Uppsala Universitet. Filmerna anspelar på nyfikenhet och kunskapstörst genom häpnadsväckande fakta. Visste du att alla människor består av stjärnstoft? Att strålning kan lösa uråldriga mordfall?

Ser filmen suddig ut? Klicka på kugghjulet nere till höger i filmrutan för att visa högsta kvalitet.
Följ med när en ung familj kliver in i sin nybyggda villa med solceller på taket och miljövänliga material i väggarna. Reportageklipp lyfter gröna värden och individuellt engagemang.

Språng gjorde en trestegsraket i sociala medier, där kortfilmer i reportageform blir en personlig inbjudan till ett hållbart hem. Mörkgrönt är färgen på Skanskas egen miljömärkning och filmklippen fick samma kulör, med små grafiska överraskningar här och var.

Ser filmen suddig ut? Klicka på kugghjulet nere till höger i filmrutan för att visa högsta kvalitet.