Sociala medier

Finn fler följare, knyt kunderna närmare och stärk varumärket i kanalerna där er målgrupp finns.

De flesta organisationer finns i sociala medier, men syns ni? Här ligger ett fantastiskt tillfälle att bygga upp en egen publik som gillar er, intresserar sig för ert arbete och följer era framsteg – om ni väljer att berätta om dem.

Språng hjälper er att lägga upp strategin för innehållet som lockar nuvarande och nya följare, får dem att engagera sig och dela vidare till andra. Vi gör filmer, texter och bilder som sticker ut i flödet och visar upp det ni har som ingen annan har. Vill ni själva skapa innehållet så lär vi er hur man gör.

I en tid när de traditionella medierna krymper sin bevakning skapar vi ett eget skyltfönster där ni själva sprider era nyheter.

När du beställt en filmproduktion, se till att få ut det mesta av materialet! Molekylverkstan beställde en film av Språng och fick en social mediekampanj på kuppen.

Filmen om barn som lär sig programmera hade många fina poänger och Molekylverkstan har en hängiven följarskara i sociala medier. Slöseri att inte utnyttja det, tyckte Språng och föreslog en social mediekampanj i fyra delar där citat ur filmen blev intresseväckande trailers inför filmpremiären.

För att maximera effekten av satsningen utformade Språng en serie uppdateringar med relevanta hashtags och annonsering, och lade upp en strategi för Molekylverkstan att sprida filmen även i sina andra sammanhang. Här, här och här hittar du kampanjinläggen.

Ser filmen suddig ut? Klicka på kugghjulet nere till höger i filmrutan för att visa högsta kvalitet.

Almedalsmagasinet är Göteborgs äldsta inredningsbutik, grundad 1850 och drivs nu av tredje generationen textilhandlare i samma familj. Språng Kommunikation tog Almedalsmagasinet från tryckta annonser till en ny närvaro på nätet.

Uppdrag: sätta fingret på kärnvärden att förmedla, lägga upp en social mediestrategi och sätta formen för innehållet som lockar butikens målgrupp. Vi valde att framhäva det som gör Almedalsmagasinet unikt framför stora kedjor och massproduktion. Butiken står för tidlöshet, kvalitet och personlig service: fina värden att förmedla till vardande och blivande kunder.

Språng utbildade de anställda att filma med mobilen, tog fram format för filmklipp, tävlingar och personliga tips som kunderna gärna gillar och delar till sina vänner. Här berättar VD Annica Ericsson själv om satsningen.

Ser filmen suddig ut? Klicka på kugghjulet nere till höger i filmrutan för att visa högsta kvalitet.

Få saker väcker människors nyfikenhet som att en exklusiv tjuvtitt bakom kulisserna - oavsett vad det handlar om.

Många organisationer kommer på att berätta om sina satsningar först när de står färdiga, men ofta är resan dit minst lika spännande som slutresultatet. När Skanska utlyste en konsttävling för hållbarhet filmade Språng hur verken blev till. Se kampanjfilmerna från lerklump till konstinvigning här, här och här.

Språng bjöd in sig själv i konstnärernas ateljé och filmade en dramatisk bronsgjutning med 1150 grader glödhet metall och rymddräkt.

Ser filmen suddig ut? Klicka på kugghjulet nere till höger i filmrutan för att visa högsta kvalitet.