Göteborgs äldsta inredningsbutik, Almedalsmagasinet med Annica Ericsson i spetsen och entusiastiska medarbetare gör toppenfina filmer, redan från start.
Då är det kul att vara konsult. Det som behövdes var en dags utbildning, ett grafikpaket och en strategi för innehållet i sociala medier.
Så här presenterades filmen på Facebook:
”Almedalsmagasinet bjuder på exklusiv tjuvtitt!
Vi filmade när Daria från vår fina leverantör Bassetti besökte butiken med den nya kollektionen som kommer till butik i september. Vi beställde förstås in våra favoriter, både sängkläder och kimonos som känns mitt i prick för våra kunder. Sängkläderna ni ser uppbäddade i filmen finns redan i butik: kom in och titta men framför allt, håll utkik här i sociala medier för snart kan ni tävla om ett eget kit.”
Vill du också börja använda film i sociala medier? Läs mer om Språngs gör-det-självpaket här.